Project I (2e helft 2016)

Het eerste project begon in het najaar van 2016. Bij de eerste bijeenkomst waren 9 muzikanten aanwezig. Gelukkig begon dit aantal al snel te groeien. Het doel van dit project was de deelname aan het jeugdfestival Ammerzoden. Dit is een festival waar verschillende jeugdorkesten aan deelnemen en waar je door een jury wordt beoordeeld. Voor dit festival hebben wij 2 andere concerten gegeven. Een concert in de Lemmenskamp in Woudrichem. Dit was tijdens de Open dag van Muziekwijzer Altena, en het was ook ons allereerste concert.

Het tweede concert was tijdens het Altena Streekfestival. Dit is een festival dat jaarlijks op een andere locatie in de gemeente Altena wordt gehouden. We hebben hier opgetreden tussen het laatste deelnemende orkest en de prijsuitreiking. We hebben zelf niet meegedaan voor de prijzen.

Toen was eindelijk het Jeugdfestival Ammerzoden aangebroken. Het was een spannende dag, omdat dit ons eerste concert was waar we echt beoordeeld zouden worden. We hebben 4 stukken gespeeld op het festival en het stuk Potterpoint van Leon Vliex werd beoordeeld. We moesten eerste inspelen op de basisschool van Ammerzoden en daarna waren we echt aan de beurt. Iedereen was erg gespannen, maar tijdens het spelen waren we erg enthousiast. Zo enthousiast dat er zelfs een buisje uit Nadiehs bugel vloog!

Na het spelen moesten we wachten op de uitslag en omdat we zo'n ontzettend gezellig orkest zijn, gingen we met een groep gezellig uiteten. Na het eten gingen we weer terug naar het festival voor de uitslag. Het was heel spannend, maar we zijn tweede geworden! Een hele prestatie voor een orkest dat net 2 maanden bestond. Iedereen was erg trots op het resultaat en was enthousiast om door te gaan met volgende projecten. Na het festival zijn we nog met een groep gaan bowlen en toen was het eerste project tot zijn einde gekomen.

Optredens

• 15 oktober 2016, De Lemmenskamp te Woudrichem.
  • 29 oktober 2016, Altena Streekfestival te Hank.
  • 5 november 2016, Jeugdfestival Ammerzoden te Ammerzoden.

Gespeelde stukken

• Potter Point - Leon Vliex