JA! zoekt maestro

Onze naam verraadt al veel; wij zijn een jeugd(project)orkest met fanfarebezetting. Gevormd door jonge, enthousiaste muzikanten uit het land van Heusden & Altena en iets daarbuiten. Omdat JA! een ambitieuze groep is en wij graag op niveau muziek willen maken, heeft bijna iedereen minimaal zijn of haar B-diploma.

Tenminste tweemaal per jaar wordt er via Stichting Jeugd en Muziek Altena een project georganiseerd.  Voorbeelden van projecten zijn deelname aan de Open Nederlands Fanfare Kampioenschappen en het Survento Fanfare Entertainment Festival. Zie voor verdere voorbeelden de website.

Repeteren doen wij over het algemeen één keer per twee weken op zaterdagmiddag vanaf 17:00 uur.

Het doel van JA!
Jeugdfanfare Altena heeft als doel om jeugdige muzikanten - die serieus met muziek maken bezig willen zijn - te prikkelen, te verbeteren en enthousiast te houden door en voor het samen maken van muziek.

JA! heeft inmiddels deelnemers uit 14 verschillende muziekverenigingen. Deze diversiteit zorgt voor verschillende invloeden bij het opzetten van projecten. Zo verschilt het te spelen repertoire van concertwerken tot zelfgeschreven lichte muziek. Het streven van JA! is deze muziek op een aantrekkelijke, muzikale, 3e divisie waardige wijze uit te voeren. Maar meer nog de grenzen van de muzikanten te verleggen.

Zoekt JA! jou?

Reageer voor 8 maart aanstaande via het e-mailadres: maestro@jeugdfanfarealtena.nl. De manier waarop is aan jou. Daarna laten wij snel weten of we op basis van de verkregen informatie denken dat er een klik kan zijn tussen jou en JA!

Een eerste gesprek zal gevoerd worden op 13 (middag) of 14 maart 2020. Een eventueel daarop volgende proefdirectie op 21 maart 2020 van 17.00-19.15 uur.