Project III (2e helft 2017)

Project III stond in het teken van het door onszelf georganiseerde galaconcert. Dit concert heeft plaatsgevonden op 9 december 2017.

Het project zelf begon op zaterdag 2 september met de eerste repetitie. Daarna is er hard gerepeteerd aan de lange lijst met stukken die we gingen spelen.

Het eerste concert van het project was weer op het Altena Streekfestival. Hier hebben we een aantal stukken gespeeld die we op het galaconcert ook zouden gaan spelen. We hebben hier geprobeerd het publiek enthousiast te maken voor het galaconcert.

Een paar weken later hadden we een beetje een speciale repetitie. Er kwamen namelijk een aantal mannen van een geluidsstudio om ons deel van de kersthit op te nemen. Het Altena College (Sleeuwijk) had een kersthit gemaakt voor hun kerstmusical en JA! mocht hieraan meedoen. We moesten het stuk vaak opnieuw spelen zodat het goed werd opgenomen. Uiteindelijk is het jammer genoeg niet gelukt om ons deel in het lied te monteren.

Op 9 december was het eindelijk zover, het galaconcert was die dag. We hadden hard gerepeteerd voor dit moment en het was dus erg fijn om te zien dat de zaal helemaal vol zat! Carlo was de presentator van de avond en heeft alles leuk aan elkaar gepraat. Naast JA! waren er een aantal gastmuzikanten, Rosanne en Walter zongen met JA!, en Nino en Annette speelden mee op gitaar en piano. Tijdens de pauze heeft Carlo met zijn band een aantal nummers gespeeld en was er nog een ensemble gevormd met JA! muzikanten. Het was een erg geslaagde avond en we hebben veel positieve reacties gehoord.

Na het galaconcert mochten we ook nog meedoen met de kerstmusical van het Altena College. We hebben daar 2 nummers gespeeld en meegespeeld met de kersthit. Deze musical is 6 keer opgevoerd. Het was erg druk, maar ook wel heel gezellig om mee te doen met de musical.

Optredens

• 4 november 2017, Altena Streekfestival te Almkerk
  • 9 december 2017, Galaconcert te Hank

• 21 en 22 december 2017, Kerstmusical Altena College te Sleeuwijk

Gespeelde stukken

• Spirit of Moravia - arr. Carlo van der Meijden
  • Potter Point - arr. Leon Vliex
  • Dream - zang Rosanne - arr.
  • Far From Over - arr.
  • Emerald Skies - solist Nadieh Schouten (flugelhorn) - Paul Lovatt-Cooper
  • The Phantom of the Opera - arr.
  • Prismatic Light - arr. Carlo van der Meijden
  • Radar Love - zang Walter - arr.
  • Nessun Dorma - zang Rosanne - arr. Joop Hoevenaar
  • Feeling Good - arr.
  • Let Me Entertain You - arr.
  • Pomp and Circumstance - arr.

Opnames