Over JA!

Om je een goede indruk te geven van JA!, hier een aantal wist-je-datjes op een rij:

Wist je dat ...

• JA! samengesteld is uit leden van 14 verschillende muziekverenigingen uit de buurt?
  • we een eenhoorn als mascotte hebben en dat zijn naam Rainbow is?
  • er ook wel eens optredens in ensemblevorm gedaan worden?
  • het favoriete spel van de flugelhornsectie stoelendans is?
  • Soesja altijd in de maat afstemt door met haar voet mee te tellen?
  • de hoorn van Ilse gegroeid is tijdens de kerstvakantie?
  • in de carnavalsvakantie ook de saxofoon van Luca een flinke groeispurt heeft gemaakt?
  • Remco, beter bekend als sunshine, verborgen talenten heeft op klokkenspel?
  • Carlo verschillende vrije middagen heeft gespendeerd aan het schrijven van arrangementen voor JA! ?
  • de slagwerksectie naar eigen zeggen de gezelligste sectie van het orkest is?
  • Etiënne en Nadieh sinds project II het eerste, officiële JA-koppel vormen?
  • we naast onze JA-shirts ook JA-sweaters hebben?
  • Jesper na het uitdelen van deze sweaters licht in paniek raakte omdat hij een gaatje in zijn sweater vond?
  • Ina en Fleur er binnen no time achter waren dat dit gaatje bedoeld is om je oortjes doorheen te halen?
  • Ina eigenlijk klarinet speelt, maar ook wel eens invalt op slagwerk? en op trompet?  en op saxofoon? en op piano?
  • de euphoniumsectie uit zichzelf plannen maakt voor een repetitie-/survivalweekend?
  • Bert geweldig kan zingen?
  • iedereen uit het orkest zijn zangkunsten kan waarderen behalve zijn dochter Soesja?
  • Arjan op hoog niveau gedanst heeft?
  • na een aantal consumpties meerdere mensen denken dat ze over dit talent beschikken?
  • Carlo en Jennifer uitgeroepen zijn tot sportman en sportvrouw van JA! 2018?
  • Jespers mondstuk vast zat in zijn hoorn aan het begin van een repetitie en Tjeerd het er met wat geweld uit heeft gekregen?
  • we geen optredens kunnen verzorgen zonder onze crewleden Marianne en Charlotte?
  • de afsluitingsbarbecue van project II zo'n succes werd dat de broek van één van onze euphoniumspelers de volgende dag pas teruggevonden werd?
  • en deze zelfde muzikant na het galaconcert zijn schoenen vergat? (we noemen geen namen hoor Gijs!)
  • vergeten niet alleen een kwaaltje van euphoniumspelers is, aangezien David A. zijn telefoon twee dagen heeft moeten missen omdat hij deze op het toilet van het repetitielokaal had laten liggen?
  • Myrthe heel verbaasd opkeek toen ze er in de zaal achter kwam dat andere orkesten precies hetzelfde nummer als JA! uitgezocht hadden voor hun optreden op de ONFK?
  • de orthodontist van David A. even op de ONFK heeft moeten wachten voor Davids beugel geplaatst mocht worden?
  • Luca het vliegengordijn bij de familie Steehouwer heeft versierd met pastasaus?
  • Team Christel (bestaande uit Kristel en Chris) de allereerste JA-kwisselbeker heeft gewonnen?
  • Ilse zich de hele zomervakantie suf geoefend heeft op de grammatische toonladder?