Project II (1e helft 2017)

Het tweede project van JA! begon op 3 december met de eerste repetitie. Daarna bleef het even rustig en op 30 december werd een open repetitie met oliebollen gehouden. Dit werd gedaan om weer nieuwe leden erbij te krijgen en dat is gelukt. Daarna begon het echt harde repeteren.

Tijdens dit project kwam de Rabobank met de Rabobank Clubkas campagne. Een actie waarbij verenigingen iets konden doen om aandacht te trekken van mensen en ervoor te zorgen dat de mensen op jouw vereniging zou gaan stemmen. Hoe meer stemmen je krijgt, hoe meer geld je ontvangt van de Rabobank en daarnaast was er ook nog een originaliteitsprijs te ontvangen. Wij kwamen op het idee om een flashmob te maken. Bij een flashmob begint uit het niets iemand iets te doen, in ons geval begon Carlo op de koebel. Daarna komen er steeds meer mensen bij.

Wij hebben onze flashmob voor het eerst uitgevoerd in bioscoop Hollywoud in Almkerk. Vlak voordat er een nieuwe film zou gaan starten, voerden wij onze flashmob uit. Deze werd professioneel gefilmd door het team van Dick de Witte. Dit filmpje is daarna netjes gemonteerd en door alle leden van JA! gedeeld op Facebook.

Om nog meer aandacht te trekken voor onze flashmob, hebben wij op zaterdag 6 mei de flashmob nog 10 keer uitgevoerd op verschillende plekken in Altena. Op deze plekken hebben we het gedaan: GroenRijk Eethen, op de markt in Wijk en Aalburg, koopcentrum Duijzer Veen, tuincentrum Kolbach, voor de Boon's supermarkt in Woudrichem, de Nieuwe Es Sleeuwijk, op de markt in Werkendam, in de Ballengooyen Mode Dussen, voor de Albert Heijn Almkerk en voor de Jumbo in Hank. Jammer genoeg werden we bij de Jumbo niet heel vriendelijk ontvangen.

De actie heeft een goed resultaat gehad, we hebben namelijk €469,13 mogen ontvangen en daarnaast hebben we ook de originaliteitsprijs gewonnen! Wat een succes!

Naast de flashmob hebben we dit project nog 4 andere concert gehad. Tijdens deze concerten hebben we verschillende nummers gespeeld waaronder Carrickfergus, met Gijs als solist.

We hebben het project afgesloten met een barbecue bij Soesja thuis en toen hebben een aantal leden zelfs in de Giessen gezwommen. Het was een erg gezellige afsluiting van een erg geslaagd project!

Optredens

• 2 april 2017, Bioscoop Hollywoud te Almkerk
  • 8 april 2017, ONS huis te Nieuwendijk

• 6 mei 2017, Flashmob in verschillende plekken in Altena

• 3 juni 2017, Aelsedag te Andel

• 17 juni 2017, Altena van Slag te Woudrichem

• 18 juni 2017, Slot Loevestein te Poederoijen

Gespeelde stukken

• Childeren of Sanchez - arr. Naohiro Iwai
  • De Zee - arr. Rieks van der Velde
  • Carrickfergus - solist Gijs Westerlaken (euphonium) - arr.
  • Feeling Good - arr.
  • Far From Over - arr. Jan Nellestein